Evaluări psihologice pentru copii și adolescenți
Bine ai venit pe pagina dedicată testelor psihologice din cadrul TerapiePsy – un spațiu creat pentru a sprijini dezvoltarea sănătoasă și echilibrată a copiilor și adolescenților.
Aici vei găsi o selecție de instrumente de evaluare psihologică recomandate pentru vârste cuprinse între 4 și 18 ani. Testele sunt utilizate pentru a înțelege mai bine nevoile emoționale, cognitive și comportamentale ale copiilor, ajutând părinții, profesorii și specialiștii să ofere sprijinul potrivit, la momentul potrivit.
Sună acum!
+40 740 143 627
Tipologii de chestionare pentru evaluare copiilor si adolescenților

ASEBA
Ce sunt si cum se utilizeaza chestionarele ASEBA?
Utilizând chestionarele ASEBA se pot obtine rapid date standardizate referitoare la un spectru larg de competente, comportamente adaptative si probleme ale copiilor si adolescentilor. Spre deosebire de majoritatea scalelor standardizate, chestionarele ASEBA permit obtinerea unor descrieri individualizate, acestea incluzând si întrebari deschise care vizeaza punctele tari si aspectele îngrijoratoare legate de comportamentul copilului evaluat.
Citeste mai mult
Ce probleme pot fi identificate utilizand chestionarele ASEBA?
Cu ajutorul scalelor ASEBA putem evalua functionarea adaptativa a copiilor si adolescentilor între 6 si 18 ani si urmatoarele categorii de probleme:
- Anxietate/Depresie (I),
- Însingurare/Depresie (II),
- Acuze somatice (III),
- Probleme de relationare sociala (IV)
- Probleme de gândire (V),
- Probleme de atentie (VI),
- Neatentie, Hiperactivitate/Impulsivitate,
- Comportament de încalcare a regulilor (VII),
- Comportament Agresiv (VIII).
În termenii criteriilor DSM aceste probleme acopera urmatoarele tulburari: tulburari afective, tulburari anxioase, tulburari somatice, ADHD, tulburari de tip opozitionist, tulburari de conduita.
ASEBA 6-18 conţine 3 tipuri de chestionare, în funcţie de tipul respondentului: părinte (CBCL), profesor (TRF) sau autoevaluare (YSR).
Varsta 6-18 ani

SMALSI
Este un chestionar de autoevaluare care:
Permite identificarea strategiilor deficitare de învățare, care pot afecta performanta academică
Permite identificarea punctelor tari și punctelor slabe ale elevului.
Are o variantă pentru copii și una pentru adolescenți.
Citeste mai mult
Scop:
- identificarea strategiilor de învățare folosite de elevi
- identificarea motivației școlare reduse
- evaluarea elevilor cu dizabilităţi (tulburări de învăţare, ADHD, tulburări emoţionale)
- identificarea abilităţilor de luare de notiţe/ ascultare – capacitatea de a selecta informaţiile importante pentru luarea eficientă de notiţe şi organizarea acestora
- identificarea strategiilor de citire/ înţelegere a textului folosite
- identificarea capacitatii de organizare a materialelor primite la şcoală şi a celor de studiu, structurarea sarcinilor, inclusiv a temelor şi a altor proiecte
- identificarea abilitatilor de utilizarea eficientă a timpului pentru finalizarea temelor, conştientizarea intervalului de timp necesar pentru realizarea sarcinilor şcolare
Varsta: 8-18 ani

MASC - Scala de Anxietate Multidimensională Pentru Copii
Scala de Anxietate Multidimensională Pentru Copii este un instrument de autoevaluare care măsoară multiple dimensiuni ale anxietatii la copii și adolescenți. Cu ajutorul instrumentului putem distinge dacă fricile copilului sunt excesive și dacă fricile reprezintă o parte a procesului normal de dezvoltare, adica instrumentul ne ajută să înțelegem dacă frica copilului este normală sau patologică pentru vârsta sa.
Citeste mai mult
Proba este compusă din următoarele domenii majore:
- Simptome Fizice (Tensiune și Simptome somatice)
- Evitarea Lezării (Perfecționism și Coping anxios)
- Anxietate Socială (Frici de umilire și Frici de performanță)
- Separare/Panică
Instrumentul mai oferă și două scale, Anxietatea totală și Indicele Tulburărilor Anxioase, care ajută la diferențierea copiilor anxiosi care întrunesc sau nu criteriile de diagnostic de specialitate.
Varsta: 8-19 ani

M-PACI - Millon Pre-Adolescent Clinical Inventory
M-PACI este un inventar de autoevaluare elaborat în mod specific pentru a surprinde pattern-uri emergente de personalitate și sindroamele clinice ce apar la preadolescenți. Specific, aspectele evaluate de acest inventar sunt:
Patternuri de personalitate emergente: Supus, Sociabil, Încrezator, Insubordonat, Conformist, Inhibat și Instabil
Semne clinice curente: Anxietate/Frica, Deficit de atenție, Tendinte obsesiv-compulsive, Probleme de conduita, Comportamente disruptive, Dispoziție depresivă și Distorsionarea realității
Citeste mai mult
M-PACI surprinde o imagine din prezent care poate să se schimbe în timp sau în funcție de situație. Ceea ce e important de precizat e că cel mai adesea, în lipsa unor schimbări de viață mai consistente, zonele problematice pot deveni mai stabile în timp, odată cu intrarea preadolescentului în viața adultă.
Varsta: 9-12ani

HIPIC - Hierarchical Personality Inventory for Children
Hierarchical Personality Inventory for Children (HiPIC) permitet evaluarea personalității normale a copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 13 ani. Chestionarul se adresează părinților și se bazează pe comportamente pe care aceștia le observă la copil. Testul evaluează cele cinci dimensiuni majore ale personalității: extraversie, agreabilitate, conștiinciozitate, stabilitate emoțională (neuroticism).
În practică, HiPIC este util pentru:
- cunoașterea punctului de pornire în terapie
- identificarea resurselor și vulnerabilităților
- setarea obiectivelor terapeutice
Citeste mai mult
În practică, HiPIC este util pentru:
- cunoașterea punctului de pornire în terapie
- identificarea resurselor și vulnerabilităților
- setarea obiectivelor terapeutice
În contextul educațional-pedagogic, HiPIC permite evaluarea stilului de învățare al copilului, dar și compatibilitatea dintre abilitățile parentale și personalitatea copilului.
Varsta: 6-13ani
Sună acum!
+40 740 143 627

NEOPIR
Inventarul Personalității (NEO-PI-R) măsoară cinci mari domenii sau dimensiuni ale personalităţii, fiecare cu șase fațete distincte, caracteristice pentru teoria Big Five a personalității umane. Cele cinci dimensiuni sunt:nevrotism, extraversie, deschidere, agreabilitate și conștiinciozitate.
Pentru fiecare dimensiune sunt evaluare următoarele fațete:
Nevrotism: anxietate, furie-ostilitate, depresie, timiditate, impulsivitate, vulnerabilitate.
Extraversie: căldură, spirit gregar, asertivitate, activism, căutarea stimulării, emoții pozitive.
Citeste mai mult
Deschidere: fantezie, estetică, sentimente, acțiune, idei, valori.
Agreabilitate: încredere, onestitate, altruism, complianță, modestie, blândețe
Conștiinciozitate: competență, ordine, simțul datoriei, dorință de realizare, autodisciplină, deliberare.
În plus față de descrierea modului unic în care persoana gândește, simte și interacționează ceilalţi, chestionarul oferă informații despre următoarele aspecte: starea de bine apărarea, controlul furiei, controlul impulsurilor, interesele, interacțiunile, activitatea, atitudinile, învățarea, caracterul.
Varsta: incepand cu 14 ani

LSI - Learning Styles Inventory®
LSI® este un instrument care masoara preferințele, temperamentul și stilurile de învățare ale elevilor.
LSI se adresează copiilor și adolescenților, limita minimă de vârstă în aplicare fiind de 8 ani.
Acest test măsoară preferințele elevilor pentru 8 stiluri de bază, grupate în 4 perechi de scale:
Citeste mai mult
- Extravert sau Introvert
- Practic sau Imaginativ
- Rațional sau Sentimental
- Organizat sau Flexibil.
Varsta: 8-18ani

JVIS - Jackson Vocational Interest Survey®
JVIS® este un instrument psihologic creat pentru a măsura cu precizie interesele vocaționale, indiferent de gen, bazându-se pe un set de dimensiuni universal valabile. Este a fost construit pentru a măsura interesele vocaționale ale elevilor, studenților sau adulților , fiind un ghid esențial în luarea deciziilor strategice legate de carieră si orientare vocationala.
Cu un format clar, chestionarul oferă un profil detaliat al intereselor vocaționale și permite compararea cu 32 de grupuri ocupaționale.
Citeste mai mult
Instrumentul constă în 289 de perechi de afirmații despre activități ocupaționale, în cadrul cărora respondenții aleg varianta care le este mai caracteristică. Răspunsurile generează scoruri pe 34 de scale structurale, denumite Scalele Intereselor de Bază, grupate în familii vocaționale.
Varsta: de la 13 ani

Evaluarea sanatatii mintale adolescenti
ASI-4 – chestionar de evaluare a adolescentilor ( formular parinte, formular profesor)
APS-SF – scala de evaluare a tulburarilor din adolescenta (formular adolescent)
Varsta: 13–18 ani

Evaluare pentru consiliere in cariera si vocationala – CogniKit
Platforma CogniKit permite evaluarea cu instrumente psihologice de evaluare validate și etalonate pe populația din România.
Evaluare aptitudinilor cognitive
Evaluarea valorilor
Evaluarea intereselor
Varsta: 12–19 ani
Sună acum!
+40 740 143 627

Testare ADHD cu Scalele Conners -3-
Conners™ – 3 o evaluare amplă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani, luând în considerare atât condiţiile sociale, cât și pe cele școlare și de acasă ale acestora. Presupune o evaluare centrata și amănunțita pe ADHD (Attention-Deficit /Hyperactivity Disorder) și pe problemele și tulburările relaționale, care apar în rândul copiilor și tinerilor
Citeste mai mult
Conners™ – 3 evaluează și identifică ADHD și problemele coroborate, precum: agresivitatea, dificultăţile de învăţare, relaţiile cu familia și cu persoanele de aceeași vârstă (relațiile cu semenii) și funcţionarea executivă.
Varsta: 6–18 ani

SACS – Scala de abordare strategica a copingului
SACS (Scala de abordare strategică a coping-ului) este un chestionar multidimensional, construit pentru a identifica strategiile de coping comportamental în context social, pe care cineva le folosește după ce a trăit anumite evenimente sau situații negative.
Scala SACS măsoară frecvența utilizării anumitor strategii, prin intermediul a 9 scale de evaluare:
Citeste mai mult
- Acțiune asertivă,
- Relaționare socială,
- Căutarea suportului social,
- Acțiune prudentă,
- Acțiune instinctivă,
- Evitare,
- Acțiune indirectă,
- Acțiune antisocială,
- Acțiune agresivă.
Varsta: de la 16 ani

Chestionarul de screening şi diagnostic psihiatric PDSQ
Chestionarul PDSQpermite obţinerea atât a unui scor general al psihopatologiei, cât şi a scorurilor la subscale specifice, vizând 13 tulburări de pe axa I:
Citeste mai mult
- Tulburare depresivă majoră,
- Tulburare de stress posttraumatic,
- Bulimie/ alimentaţie compulsivă,
- Tulburare obsesiv-compulsivă,
- Tulburare de panică,
- Tulburări psihotice,
- Agorafobie,
- Fobie socială,
- Abuz/ dependenţă de alcool,
- Abuz/ dependenţă de medicamente (droguri),
- Tulburare de anxietate generalizată,
- Tulburare de somatizare,
- Ipohondrie.
Varsta: de la 16 ani

Chestionar de evaluare a copiilor de vârstă școlară (CSI-4)
Chestionarul de evaluare a simptomelor copilului-4 (CSI-4) este un instrument de screening care evaluează cele mai prevalente tulburări psihiatrice manifestate la copii cu vârste între 7 şi 12 ani.
Citeste mai mult
CSI-4 evaluează riscul pentru următoarele tulburări:
- ADHD cele trei tipuri;
- Tulburare opoziționismului provocator;
- Tulburare de conduită;
- Anxietate generalizată;
- Fobie specifică;
- Obsesii, compulsii;
- Tulburare de stres posttraumatic;
- Ticuri motorii și vocale;
- Schizofrenie;
- Tulburare depresivă majoră;
- Tulburare distimică;
- Tulburare autistă și sindrom Asperger;
- Fobie socială;
- Anxietate de separare;
- Enurezis, encoprezis.
Varsta: 7-12 ani

Chestionar de evaluare a copiilor (ECI-4)
Chestionarul de evaluare a copiilor–4 (ECI-4) este un instrument de screening care evaluează cele mai prevalente tulburări psihiatrice manifestate la copii cu vârste cuprinse între 3-7 ani;
Evaluează riscul pentru următoarele tulburări:
Citeste mai mult
- ADHD
- Tulburarea opoziționismului provocator
- Tulburarea de conduită
- PCS – agresivitate
- Anxietate de separare
- Anxietate generalizată
- Fobie specifică
- Tulburarea depresivă majoră și tulburare distimică
- Fobie socială
- Tulburări de somn
- Tulburări de eliminare
- Stres posttraumatic
- Tulburări alimentare
- Tulburare reactivă de atașament
- Tulburări pervazive de dezvoltare (Autism, Asperger)
Sună acum!
+40 740 143 627

NEPSY II
Utilizând testul NEPSY II, evalueaza procesul de invatare si de functionare adapatativa, se verifica procesele cognitive, emotionale si de dezvoltare ale copilului. In cazul copiilor care au probleme de invatare sau le este greu sa se adapteze la noul mediu scolar, testul NEPSY II poate oferi raspunsurile pentru aceste blocaje.
De asemenea, testul NEPSY II este recomandat si in cazul copiilor diagnosticati cu autism, ADHD, epilepsie, pentru a oferi informaii in plus despre directia necesara de tratament.
Citeste mai mult
NEPSY II contine 32 teste pentru evaluarea neuropsihologica complexa a sase domenii de abilitati cognitive ale copiilor cu varste intre 3 ani – 16 ani si 11 luni (etalon romanesc):
- Atentie si concentrare;
- Limbaj;
- Memorie si invatare;
- Perceptie sociala;
- Procesare vizuospatiala;
- Abilitati senzoriomotorii.
In urma procesului de evaluare se pot identifica atat punctele slabe (vulnerabilitatile) cat si pe cele tari (resursele) din functionarea cognitiva a copilului, pe diverse etape de varsta.
Ajuta la luarea deciziei privind inscrierea la scoala, permite diagnosticarea precisa a tulburarilor de dezvoltare sau a problemelor de invatare, identificand cauzele care determina performanta scazuta a copilului si ajuta la planificarea interventiei.
Evaluarile pe baza testului NESPY II sunt personalizate, adaptate varstei si profilului de dezvoltare al fiecarui copil.
Cui se adreseaza evaluarea neuropsihologica NEPSY II
- Oricarui copil al carui ritm de dezvoltare trebuie urmarit (ex: copii prematuri, copii cu diverse afectiuni medicale cu potential impact negativ in dezvoltare);
- Copiilor care au diverse întârzieri de limbaj;
- Copiilor care sunt la vârsta școlară și au dificultăți de scris, citit sau calcul matematic;
- Copiilor care au deficite motorii diverse cauzate de întârzieri, afecțiuni neuromotorii;
- Copiilor cu tulburari de neurodezvoltare (ex: ADHD, autism) sau cu intarzieri in dezvoltare pe diverse arii (ex: abilitati cognitive, limbaj, socializare, abilitati motorii);
- Copiilor cu afectiuni neurologice diverse (ex: epilepsie, traumatisme, accidente vasculare, tumori, etc).
- Copiilor care se află în proces de adopție iar familia dorește să cunoască profilul cognitiv al acestora pe cele 5 domenii măsurate;
Durata evaluarii neuropsihologice NEPSY II la copii – mai multe sedinte in functie de complexitatea problemelor
La recomandarea psihologului, pentru eficientizarea evaluarii, NEPSY II poate fi administrat selectiv (doar unele subteste), in combinatie cu alte teste cognitive, precum si cu chestionare de evaluare comportamentala si emotionala.
Varsta: 3-16 ani

DD-2
Dislexia si disortografia fac parte din categoria tulburarilor specifice de invatare. DDE-2 este o baterie destinată evaluării dislexiei și a disortografiei de dezvoltare. DDE-2 permite evaluarea nivelului de competență dobândit atât în citire (lectură), cât și în scriere. Bateria conține 8 subteste (dintre care, 5 de citire și 3 de scriere) care pot fi utilizate atât în etapa de evaluare a nivelului de dezvoltare a acestor abilități, cât și pentru a înțelege mai bine care sunt caracteristicile lor în cazul în care se demonstrează a fi inadecvate.
Citeste mai mult
Cand putem sa apelam la evaluare?
- Daca identificam la copil ca citeste intr-un ritm lent sau cu efort
- Daca observam faptul ca citeste cu multe erori
- Daca vedem dificultăți în înțelegerea textelor citite
- Daca apar dificultăți în scrierea ortografică a cuvintelor
- Daca copilul intampina dificultăți în exprimarea în scris
Este recomandat copiilor și adolescenților din clasele I-VIII care au avut dificultati de învățare
Vârstă: 7-15 ani

Testul Matrici Progresive Color (CPM)
Este construit pentru a permite o măsurare mai acurată a proceselor intelectuale ale copiilor cu vârsta între 4-11 ani (mai precis a inteligenţei nonverbale), inclusiv a copiilor cu intarzieri in dezvoltare. Fondul color pe care sunt prezentate problemele atrag atenţia şi fac testul mai interesant, reducând nevoia instrucţiunilor verbale.
Matricile Progresive Standard și Color sunt cele mai folosite teste pentru măsurarea nivelul de inteligență nonverbale pentru că rezultatele sunt obținute rapid.
Vârsta: 4-11 ani

WISC IV
Testul WISC – IV este un instrument flexibil necesar pentru stabilirea coeficientului de inteligență (IQ).
Acesta poate fi utilizat pentru:
Citeste mai mult
- testarea copiilor cu cerințe educaționale speciale
- testarea copiilor în scopuri neuropsihologice
- testarea copiilor cu deficiențe (mentale, de auz, motrice), ADHD, tulburări de învățare
- testarea copiilor în scopul stabilirii unor programe de tratament psihiatric sau neurologic
- testare în scopul stabilirii unor programe de intervenție psihologică adaptate copilului
WISC IV este un test complex fiind compus din 10 sub-teste (în evaluarea de bază) și 15 sub-teste (în evaluarea extinsă) și evaluează diferite aspecte ale funcționării cognitive: „Memoria de lucru”, „Viteza de procesare”, „Înțelegerea verbală” și „Raționamentul Perceptiv”. Pe baza celor patru domenii se poate calcula un scor total de inteligență (scorul CIT) care reprezintă abilitatea intelectuală generală a copilului (QI sau coeficient de inteligență). Astfel, cu ajutorul acestor probe, putem stabili nu doar un QI ci putem identifica cu un grad mai mare de specificitate punctele slabe și punctele forte ale copilului din punct de vedere cognitiv.
Varsta: 6-16 ani

DENVER – II
Testul Denver este folosit pentru Evaluarea Nivelului de Dezvoltare – II (DDST II)
Este un instrument consacrat în detectarea potențialelor probleme de dezvoltare ale copiilor cu vârste cuprinse între 0 și 6 ani pe domeniile:
Citeste mai mult
- Personal-Social: interacțiunea cu alte persoane și capacitatea de a avea grijă de propriile nevoi ;
- Motor Fin-Adaptativ: coordonare ochi-mână, manipularea obiectelor mici și rezolvarea de probleme;
- Limbaj: auzul, înțelegerea și utilizarea limbajului;
- Motor Grosier: statul jos, mersul, săritul și în general mișcările care implică mușchii mari ai corpului.
Varsta: 0-6 ani
Sună acum!
+40 740 143 627

READY FOR SCHOOL - Preschooler's Assessment Battery (Gata pentru școală)
Gata pentru școală (Bateria de evaluare a copilului preșcolar) este un mijloc psihometric pentru a determina nivelul de dezvoltare motorie, cognitivă și psihosocială a copilului cu vârsta între 4 și 7 ani, pe parcursul frecventării grupelor mică, mijlocie și mare a grădiniţei, dar mai ales spre sfârșitul acestei perioade, în calitate de examen de bilanţ.
Varsta: 4-7 ani

ASRS - Scalele pentru Evaluarea Tulburărilor de Spectru Autist (ASRS®)
ASRS® este reprezentat de un set de scale de evaluare construite pentru a măsura comportamente asociate Tulburărilor de Spectru Autist (TSA) apărute în cazul copiilor și tinerilor cu vârste cuprinse între 2 și 18 ani. Aceste evaluări sunt realizate fie de către părinți, fie de către educatori, învățători, profesori sau de către toți aceștia.
ASRS® conține itemi relaționați cu tulburarea de tip autist, tulburarea Asperger și tulburarea pervasivă de dezvoltare fără altă specificație (TPD-FAS).
Citeste mai mult
ASRS® este disponibil în două variante: lungă și scurtă, atât pentru copii cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani, cât și pentru copii și tineri cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani. Forma lungă a ASRS® (2-5 ani) cuprinde 70 de itemi, iar forma lungă a ASRS® (6-18 ani) conține 71 de itemi.
Există forme separate pentru părinți și pentru profesori pentru ambele grupe de vârstă. Formele scurte ale ASRS® au fost dezvoltate prin selecția itemilor care diferențiază cel mai bine între populația non-clinică și populația clinică, compusă din persoane diagnosticate cu TSA. Forma scurtă ASRS® (2-5 ani) și Forma scurtă ASRS® (6-18 ani) au fiecare câte 15 itemi, iar în acest caz atât părinții, cât și profesorii completează aceeași variantă

DIVA 5 Interviu privind diagnosticarea ADHD la adulți
DIVA5 este un interviu semi-structurat unde adultul suspect de ADHD este întrebat despre simptomele de bază ale ADHD, necesare pentru stabilirea diagnosticului conform DSM.
Sunt evaluare cele 18 criterii diagnostice prezente la maturitate și în copilărie, motiv pentru care DIVA ar trebui administrat în prezența unui membru al familiei sau în prezența unui adult care poate oferi informații retrospective despre comportamentul persoanei evaluare observate în copilărie.
Citeste mai mult
Sunt oferite exemple concrete și realiste pentru a îmbunătăți identificarea corectă a criteriilor diagnostice pentru ADHD. Pentru stabilirea deficitelor funcționale cauzate de ADHD sunt trecute în revistă probleme ce pot apărea în cinci domenii distincte: muncă şi educaţie, relaţii şi viaţă de familie, relaţii sociale, timp liber şi hobby-uri, încredere de sine şi imagine de sine.
Pentru o evaluare completă se recomandă și o evaluare globală pentru a determina prezența altor tulburări care se asociază frecvent cu ADHD precum: anxietatea, depresia, tulburarea bipolară, abuzul și dependența de substanțe, problemele de somn şi tulburările de personalitate.
Povesti de succes

"Recomand cu toată încrederea și căldura. Irina Drăgan este o profesionistă și un om cald. Băiețelul nostru în vârstă de 11 ani a făcut câteva ședințe cu ea și pe noi ca părinți, ne-a îndrumat, cum să fie bine în relația părinte-copil, am pus în aplicare tot ce ne-a sfătuit și rezultatele s-au văzut negreșit."

"Profesionalism, empatie, intelegere. Aceastea ar fi doar cateva dintre calitatile Irinei Dragan. O persoana deosebita, asculta cu atentie si nu trage concluzii decat atunci cand este absolut sigura. In sesiunile petrecute cu ea m-am simtit ascultat si inteles - lucru care m-a facut sa ma simt confortabil sa abordez subiecte delicate. Nu judeca, doar asculta, intreaba si identifica. M-a ajutat sa depasesc o perioada foarte dificila, de aceea o pot recomanda cu caldura."

"Mi-a facut mare placere sa lucrez cu Irina Drăgan! Asculta cu multa rabdare si atentie, încurajează cu voiosie si cu multa blândețe iti arata lucrurile pe care nu le vezi la tine si iti scapă. Recomand din suflet!"
"O recomand cu caldura pe Irina, la care am apelat initial pentru a obtine o evaluare a comportamentului baietelului meu, insa am continuat colaboararea datorita calmului si implicarii ei, care l-au facut pe cel mic sa astepte de fiecare data cu nerabdare urmatoarea sedinta de terapie. In urma primelor 7 sedinte de terapie, am reusit sa intelegem ce situatii am abordat incorect, unde putem sa imbunatatim comunicarea cu fiul nostru, precum si ce ,,tips and tricks" putem sa punem in practica pentru a trece mai usor peste episoadele mai dificile."
"Sa lucrezi cu Irina este minunat! Am continuat sa aud vocea Irinei in afara sedintelor de terapie. Vocea ei e blanda si intelegatoare, accepta fara sa judece. Un inlocuitor sau camarad minunat pentru criticul interior. Sedintele noastre au fost mereu placute si amuzante, cum ai vorbi cu un prieten apropiat care este si foarte inteligent emotional si matur. Printre altele, Irina m-a sustinut la inceput de cariera, am abordat interviurile mai relaxata si am obtinut rolul dorit."
"Irina Drăgan este o terapeută excepțională și profesionistă, cu o abordare caldă și înțelegătoare. De la prima ședință, m-am simțit în siguranță și sprijinită în călătoria mea personală. Capacitatea ei de a asculta cu atenție și de a oferi sfaturi și instrumente practice m-a ajutat să fac progrese semnificative în rezolvarea problemelor mele. Recomand cu căldură serviciile ei tuturor celor care caută ajutor și îndrumare în căutarea echilibrului și bunăstării mentale."